På äventyr vid Railay Beach

Efter ett par dagar i Ao Nang hade vi bestämt oss att göra en utflykt till Railay Beach. Efter att ha ätit vår frukost på hotellet tog vi oss ner till ett av de båsen ovanför stranden som säljer biljetter och köpte två tur/retur-biljetter till Railay Beach. Kvinnan i kuren... Läs mer

Hyra egen longtailbåt i Ao Nang

När vi kom ner till stranden var det fortfarande tidigt på morgonen, klockan var inte mer än strax innan åtta och vi hade bestämt träff med en chaufför som skulle ta oss ut till öarna utanför Ao Nangs kust. Anledningen att vi bestämt träff så tidigt var för att hinna... Läs mer

Familj i Thailand

Väskorna stod packade och klara utanför hotellets entré. Trots att klockan var en bit innan åtta på morgonen hade hela familjen lyckats gör sig i ordning och packa ihop sina saker för att resa vidare från hotellet i Ao Nang till en vecka på Koh Lanta. Personalen vid receptionen hade... Läs mer

Paketresa Till Thailand

När vi åkte till Thailand köpte vi en en paketresa med två destinationer. Vi började med en vecka i Ao Nang och åkte sedan vidare till Koh Lanta. Ao Nang Efter en lång men ändå okey resa kom vi fram till Ao Nang. Barnen var trötta men förväntansfulla inför vad som väntade.... Läs mer

Att ta sig mellan Thailand och Malaysia

Tanken var att vi skulle åka till Malaysia en vecka för att få en ny stämpel i passet så vi kunde vara kvar längre i Thailand. Vi skulle nämligen vara borta mer än 30 dagar och då måste man ha ett giltigt visum eller lämna landet för att få en... Läs mer

Barnfamilj I Ao Nang

Vi kom fram till flygplatsen utanför Krabi efter 14 timmar på flyget, lagom möra och trötta. Fritidsresor var helt ok att flyga med, maten var över förväntan. Inte för att jag brukar ha särskilt höga förväntningar på flygplansmaten. När vi klev ut genom flygplansdörren möttes vi av den tropiska värmen. Skillnaden... Läs mer

Vilda Apor I Ao Nang

Efter ett par dagar på stranden så blir man lite trött på att ligga still. Så vi beslutade oss att besöka en liten by som ligger på andra sidan berget vid stranden i Ao Nang. Sagt och gjort började vi gå bort mot andra delen av stranden. Rätt snabbt insåg... Läs mer