En hisnande biltur i bergen på Koh Samui

Jag kunde inte hjälpa att ångra att jag tackat ja när jag satt i bilen och krampaktigt höll i mig i handtaget ovanför dörren, samtidigt som jag såg det svindlande stupet precis vid vägkanten av kurvan som mannen rundade i hög hastighet. Det var några dagar tidigare som jag hade... Läs mer

En kväll i Lamai City

Sanden var fortfarande varm under fötterna när jag gick på stranden längst med havet. Innan jag gick hade jag duschat bort allt saltvatten efter dagens bad, tagit på mig en nytvättad klänning och sminkat mig lite grann. Klockan var strax efter sex på kvällen, och jag var på väg till... Läs mer

I En Bungalow På Chaweng Beach

Vi hade bokat bowoman walking chaweng beach koh samuiendet i förväg när vi varit i Bangkok. Mannen på resebyrån hade övertygat oss om att det blev billigare än att boka på plats och eftersom vi hade en tight budget så föll i för frestelsen och bokade hotellet via honom. När bilen... Läs mer

Ett Koh Samui I Mörker

När jag steg iland på Koh Samui var jag helt ovetande om att ön var utan ström, och hade varit det under det senaste dygnet. Att det var strömavbrott förstod jag först då jag kom till mitt hotell, och personalen som visade mig till min bungalow skulle ta på fläkten... Läs mer

Resan mellan Koh Samui och Bangkok

Jag vet inte varför valet kändes så självklart men när vi stod när med resväskorna utanför hotellentrén så fanns det inte en tanke på att ta ett flyg upp. Kanske var det för att vi hade ont om pengar och en flygbiljett från Koh Samui till Bangkok gick på runt 4000... Läs mer

Food court på Koh Samui

Vi var alldeles utsvultna när vi klev av båten vid piren på Koh Samui. Vi gick med raska steg mot taxibilarna som stod parkerade vid gatan. Till vår stora glädje så fanns det en provisorisk food court till höger om taxibilarna så vi styrde våra steg mot maten istället. När vi... Läs mer

Koh Samui, Något För Alla

Första nätterna på Koh Samui spenderade vi vid Boh Put Beach en av stränderna på norra delen av ön. När vi kom fram till hotellet vi skulle bo på möttes vi av reggaemusik, hängmattor och avslappnade människor. Vi bodde i en bungalow för ca 700 Bath per natt, två sängar och... Läs mer