En utflykt till Koh Nang Yuan Fantastisk utsikt över Karma Beach En vandring genom södra Phuket

Koh Tao

En utflykt till Koh Nang Yuan

Efter att ha spenderat förmiddagen vid Sairee Beach kände vi att det var dags för en utflykt. Innan vi rest till Koh Tao hade vi läst på lite om ön och hittat ett blogginlägg om en dagsutflykt till Koh Nang Yuan. I blogginlägget rekommenderade författaren att man besökte ön tidigt... Läs mer

Phuket

En vandring genom södra Phuket

Vi befann oss vid Karon Beach och hade efter några dagars sol och bad beslutat oss för att ta oss ner till Rawai Beach. Vi hade läst en reseberättelse om att man kunde besöka en restaurang i Rawai som bjöd på något utöver det vanliga. Dessutom hade vi läst om... Läs mer

Ett besök vid Håkans Bar

Efter ett par dagar vid Karon Beach hade vi bestämt oss för att besöka Håkans Bar, en restaurang i Karon som främst är känd från ett tv-program med samma namn. Vi hade gjort lite research på internet för att se var restaurangen låg och det verkade som att det bara... Läs mer

Koh Lanta

En tur till Saladan på Koh Lanta

Efter ett par dagar vid Klong Dao Beach bestämde vi oss för att ta oss in till Saladan, den lilla staden vid piren vid den norra delen av Koh Lanta. Sagt och gjort tog vi oss upp till huvudgatan som ligger ovanför stranden och fick ganska snart tag i en... Läs mer

Ao Nang

På äventyr vid Railay Beach

Efter ett par dagar i Ao Nang hade vi bestämt oss att göra en utflykt till Railay Beach. Efter att ha ätit vår frukost på hotellet tog vi oss ner till ett av de båsen ovanför stranden som säljer biljetter och köpte två tur/retur-biljetter till Railay Beach. Kvinnan i kuren... Läs mer

Ban Phe

Resan från Ban Phe till Koh Chang

Vi skulle bli tvungna att ta oss till Ban Phe eftersom det inte gick några bussar från Mae Phim till Koh Chang. Väl framme vid Ban Phe fick vi det förklarat för oss att det inte gick några stora bussar till Koh Chang utan man var tvungen att ta sig... Läs mer

Chiang Mai

Ett besök vid Wat Phra Singh

Under vår resa till Thailand valde vi att åka till staden Chiang Mai i norra delen av Thailand, då ingen av oss varit där förut och då vi hört att staden ska vara lite annorlunda från till exempel södra Thailand då det gäller bland annat kultur och natur. Vi upptäckte... Läs mer

Koh Lipe

Fantastisk utsikt över Karma Beach på Koh Lipe

Tidigare dagar under vår vistelse på Koh Lipe hade vi besökt Pattaya Beach och Sunset Beach, och vi tänkte nu gå till den tredje stora stranden på Koh Lipe; Sunrise Beach. Vi bodde på ett enkelt hotell i mitten på ön, och efter att vi tagit oss med mopedtaxi till... Läs mer

Hua Hin

Ett besök vid Wat Huay Mongkol

Det var tidig eftermiddag och vi skulle snart försöka att ta oss till templet Wat Huay Mongkol som vi läst om och som låg en bit utanför stan. Innan vi åkte bestämde vi oss för att gå och titta och ta lite kort på järnvägsstationen, då den låg precis bredvid... Läs mer

Koh Tao

Fantastisk snorkling vid Tanote Bay

Efter många båtutflykter med snorkling runt om i Thailand samt en dag med dykning vid Similan Island trodde jag att jag hade hyfsad koll på hur det såg ut under vattenytan, och förväntade mig därför ungefär samma upplevelse då vi kom till stranden vid Tanote Bay på Koh Tao för... Läs mer